The making of ammonia in industry.

Har jobbat i 82 minuter (enligt word, antagligen typ 30 minuter annars... hehe) på min kemiuppsats som snart är färdig, har en bra bit över 600 ord så jag är nöjd, när jag inser att jag sitter och läser om ancient Egyptian religion. Typiskt! Skulle skriva om "historical aspects" och så nämns Amun och så bara "råkar" jag trycka där eftersom jag känner igen namnet och BANG - historielektion via wikipedia.

Men jag älskar Egyptens religion, jag tror det är den enda religionen jag faktiskt intresserat mig för; vilken religion utom denna har en lika cool dödsgud som Anubis? (som jag förövrigt har en söt staty av hemma hos pappa. Win?)
Tror jag har fått denna genen från min farbror som var i Egypten och grävde under flera år. Vill ni höra två kuliga historior om det?
Bra.
Ett. Han försökte ta hem en skorpion i ett smörpaket på flygplanet. Det gick inte så bra, den dog efter halva vägen.
Två. Han tog med sig hem en döskalle från någon människa som legat begravd där borta och han döpte den till någonting roligt som jag inte kan komma ihåg. Den står i hans bokhylla. Jag ska få den när jag flyttar hemifrån bara för att jag är intresserad av ämnet.

Okej, tillbaka till kemin. Önskar nästan att jag vore i skolan för tillfället och slapp läsa kemi hela tiden, men mår fortfarande pytonilla så man tar vad man har. Efter detta blir det en bilduppsats och därefter ska jag slipa på research project. Är jag flitig idag? (Så, nu har jag skrivit av mig om ingenting i några minuter och kan äntligen fokusera igen. Tror jag.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0