Skratta så mycket du vill, jag känner det inte.

En annan bild på håret, som kanske visar det lite tydligare. Eller inte.

Bröllopet gick bra, jag dog inte. Det var lite smärtsamt att pappa kunde stå där uppe och dra ett långt tal om hur mycket han älskar Inger och veta att han under dessa åren de känt varandra, aldrig tagit ut sin ilska på henne på samma sätt som mig eller Felix. Nej, han slår oss inte eller något i den stilen, det skulle han aldrig göra, men han är alltid så otrligt försiktig och snäll mot henne. När han sa att hon betyder allting för honom och att han älskar henne mest i världen så tvivlade jag inte en sekund på det. Men nu har jag en styvmamma och en styvsyster, en hel del fler släktingar och det är över. Grät lite i mitten men istället för att vara stolt som folket trodde så önskade jag mig bara bort från allting, att det inte hände. Jag slapp i alla fall överräcka ringarna så känner mig inte som världens största fake; bara en aning.
Annars var det rätt kul, släkten är hysterisk och hemsk och fräck och jag vet inte vad. Håkan, Ingers bror, var min bordsherre och vi skrattade flera gånger så att vi fick gå ifrån bordet för att hämta andan. Sjuke fan säger jag bara. Håkans son var som sagt inte fel att titta på och det var mysigt att träffa min syster igen tillsammans med hennes kille, de är jättesöta tillsammans. Pappa såg också väldigt glad ut tillsammans med Inger så jag får stå ut.
Nu då? Ska tvinga mig upp tidigt imorgon, ska ut på en lång shoppingtur med min bror, försöka koncentrera på saker som är oväsentliga och gå långa rundor. Idag blev det ingen träning alls och jättemycket mat. Har lust att spy, så äckligt. Men om jag går en del imorgon och håller matintaget mindre än vanligt så kanske jag inte känner mig så uppsvälld till söndag.
Nu ska jag sluta skriva otroligt onödiga saker här och gå och lägga mig. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Sara

Du är så sjukligt duktig ju! Åh, fina du!

2011-05-15 @ 09:47:25
URL: http://sigurdsonsara.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0