Debatt med mig själv.

Okej. Här har vi mina kursval till nästa år och varför;
  • Matte E
  • Svenska Literatur HL
  • Engelska Literatur SL
  • Historia HL
  • Psykologi HL
  • Kemi SL
Matte E - standard och samtidigt det högsta som svenska gymnasien bjuder på, så det kan ingen klaga på. Svenskan, ifall jag vill läsa på svenskt universitet i några år. Engelskan för att jag kommer ha användning för den och för att jag antagligen vill läsa utomlands. Historian och psykologin för att det intresserar mig jättemycket och för att jag kan tänka mig en karriär inom det. Kemin för att jag kanske vill läsa medicin, och isåfall behöver jag två vetenskapsämnen. Biologi ska tydligen vara lättast att läsa till, så då kan jag fixa det efteråt istället.
Så basically. FÖRSTÖR INGET REKTORN!
Om han kommer och säger att jag inte får ha två literaturämnen så får jag ryck. Om han säger att historian och psykologin inte går ihop så får jag ryck. Det kan inte vara någonting med matten eller kemin, och egentligen så är det många som har historia och psykologi, så är nästan säker på att han vill ändra på mina språk.

Kom an då. Jag är fientlig och förberedd med argument.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0