Goodbye sunshine.

Bilden togs under den kallaste dagen under resan, den enda dagen då solen skymdes av moln; det var 24 grader varmt.
Kom hem vid tretiden i natt men kan inte sova.
Försöker fortfarande förstå att jag är hemma i Sverige igen, att det är över för denna gången. Lyckan ligger som en värmande klump i magen. Nu ska jag bara försöka koppla bort tankarna som för tillfället är kvar i Greklands varma miljö, bland den tokiga trafiken, vid pannkakshaket tillsammans med norske Magnus. Och jag ska vänja mig vid att laga mat själv, istället för att retas med Abelopas snygga servitör. Rätt imponerande att han mindes mig från förra året, så han lär väl komma ihåg mig till nästa år med.
Att snorkla i medelhavet och mata fiskar vid en vulkanö, att titta på resterna av en gammal piratstad, att gå långa promenader i morgonljuset. Kreta är mitt paradis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0