Hårfunderingar.

Sitter och tänker på hur jag vill göra med mitt hår nästa gång.
(Och ja, jag är en nörd - höll på att skriva "hur jag vill uppdatera mitt hår nästa gång". Fail)
Jag vill...
• Klippa upp håret
Lager, lugg, underhår, överhår, toppa, tunna ut... Men då blir det så tunt och jag kommer ångra det direkt. Det var ju så jag hade det för ett år sen och då väntade jag som en galning på håret jag har nu.
• Låta det växa riktigt långt
Inte klippa det minsta, utan låta det växa tills det är ännu längre och bara toppa med jämna mellanrum. Men blir det inte helt volymlöst då, om man inte klipper upp det alls? Långa lager blir ju så tunga... Hmm...
• Lägga i ljusa slingor. Mörkt hår med ljusa slingor, mmm.
• Färga det mörkare och lägga svarta slingor i underhåret. Grr.
• Klippa snelugg igen.
• Lägga i slingor av löshår för att göra håret tjockare.
• Rakpermanenta håret så man slipper platta det hela tiden.

Håret innan jag klippte det senast. Måste säga att jag saknar det lite för det ser så fint ut på bilderna, men jag minns ju att det var jättejobbigt. Åtminstone i färgen.
Kan någon säga vad jag ska göra med det?
Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0