Pappa.

Vet att ni sett bilden innan men det ger jag blanka fan i, den är fin.
Är hos pappa nu, äntligen. Sitter i mitt rum och fryser eftersom elementet inte varit på förrän nu, hör pappa skramla i köket medan han dukar till pizzorna som han beställt - för att fira att jag är här, för en gångs skull. Har en chokladkalender bredvid mig som är öppnad på första rutan (tack Inger!), min bror gav mig en stor kram när jag kom innanför dörren... Att världen kan kännas så mycket bättre av att bara vara i närheten av sin pappa. För det är hans leende när han hämtade med bilen som gjorde mig mest glad. Att han sett fram emot att ha mig här och att han bäddat min säng riktigt noggrant och att han bar alla mina grejer uppför trappan utan att ens klaga en endaste gång över att jag har så mycket prylar. Att han inte tjatar om läxor eller att jag är lite slarvig, utan att han bara ler och säger att det är skönt att ha mig här. Jag älskar ju min pappa. Det är för skolans skull och för att mamma bor i stan som jag valt att bo där på heltid, och jag kommer aldrig glömma hur ledsen han blev när jag berättade att jag ville ha det så.
Därför jag blir så lycklig av att vara runt honom, om så bara för ett par dagar.

Kommentarer
Postat av: L i n n [ S A I K ]

Aaw, vännen! Glad för dig att du känner dig bättre till mods! <3

2010-12-02 @ 22:54:39
URL: http://saik.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0