Det regnar - är det ett tecken?

Om ungefär 20 minuter blir jag upphämtad av farmor och farfar för att åka ner till Malmö och bröllopet. Det började precis regna och jag blir mer och mer nervös hela tiden. Något pappa inte nämnt tidigare är att jag måste gå runt och mingla och låtsas tycka om allting med Ingers släkt, för tydligen dög inte ett litet bröllop, utan han ville prompt ha med hela släkten denna gången. När mamma och pappa gifte sig så var jag en liten sjuåring med våfflat hår och tandlöst leende och min bror var en smal älgkalv med tunt, ljust barnhår (typ som dunet på kycklingar). Är redan trött på spektaklet - tydligen så måste jag underhålla Ingers brors dotter hela dagen för att hon är i min ålder och såklart så förväntar sig alla att vi ska komma underbart överens. Ärligt talat så hoppas jag bara att jag slipper sitta bredvid henne eller någon annan främling.
Det är en helt annan grej att se fina kungliga bröllop på internet och veta att man själv inte är det minsta inblandad, än att plötsligt vara tvungen att få en styvmamma. Är det inte konstigt att både farmor och farfar är så intelligenta, medan deras ena son är helt pantad? Antar att all IQ gick till min farbror.


Halvt inbakad waterfallfläta i luggen och till det ljust skimrande ögonskuggor i persiko, rosa och lite guld. Jeans (eftersom det regnar så fint), ett ljusrosa linne och mina mockastövletter från Vagabond. Lite festligt ändå?

Kommentarer
Postat av: zexxo

du är alltid festlig <3

2011-05-13 @ 13:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0